Darmowa dostawa od 200 zł!
Darmowa dostawa od 200,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Drążek do ćwiczeń DrFit. Jak poprawić siłę i wydolność w podciągnięciach? Porady dotyczące skutecznych strategii treningowych mających na celu zwiększenie siły i wydolności w podciągnięciach

2024-02-02

Drążek do ćwiczeń DrFit. Jak poprawić siłę i wydolność w podciągnięciach? Porady dotyczące skutecznych strategii treningowych mających na celu zwiększenie siły i wydolności w podciągnięciach

Próbowaliście kiedyś podciągania na drążku?

Może chcieliście spróbować, ale brakowało Wam sił?

Przy podciąganiu niezwykle ważna jest prawidłowa technika.

Jak skutecznie ćwiczyć i zwiększyć siłę oraz wydolność swoich podciągnięć na drążku? To wszystko wyjaśniamy poniżej!  

 

Spis treści:

  1. Jakie są zalety ćwiczeń z użyciem drążka?
  2. Jak rozpocząć swoją przygodę z drążkiem do ćwiczeń?
  3. Jak wykonywać ćwiczenia, czyli o prawidłowej technice i strategii.
  4. Jakie są podstawowe zasady podczas ćwiczeń z drążkiem?    

 

1.      Jakie są zalety ćwiczeń z użyciem drążka?

Korzyści jest naprawdę bardzo dużo. Przede wszystkim podciąganie na drążku wzmacnia siłę oraz wytrzymałość. Istnieje wiele różnych możliwych technik ćwiczeń, które można wykonywać wzmacniając poszczególne partie ciała. Odpowiednie spięcie mięśni i kontrola ciała wpływa pozytywnie na poprawność wykonywania kolejnych serii. Systematyczne ćwiczenia z drążkiem kształtują wytrzymałość, dzięki czemu z każdym kolejnym treningiem można wykonać coraz więcej powtórzeń. Ta forma ćwiczeń pozwala na szybki progres, rozbudowuje mięśnie i poprawia wydolność.

Zalety ćwiczeń z drążkiem:

  • Możliwość szybkiego wymodelowania i wyrzeźbienia sylwetki;
  • Rozbudowanie mięśni pleców, ramion, rąk;
  • Wzmocnienie mięśni brzucha i klatki piersiowej;
  • Pozytywne oddziaływanie na kręgosłup;
  • Poprawa wyglądu, postawy ciała i samopoczucia;
  • Zwiększenie siły i wydolności;
  • Stymulowanie mięśni pośladów;
  • Szybko zauważalne efekty.

Jeśli zależy Ci szczególnie na rozbudowaniu i wzmocnieniu górnych partii ciała, to koniecznie musisz wypróbować podciągania na drążku od DrFit.

2. Jak rozpocząć swoją przygodę z drążkiem do ćwiczeń?

Drążki do ćwiczeń zazwyczaj zawsze znajdują się na siłowni. Teraz można zamontować taki drążek w domu.
To bardzo proste, nie trzeba mieć dużej przestrzeni. Drążek nie zajmuje za dużo miejsca, przez co idealnie sprawdzi się np. w pokoju nastolatka/i.

DrFit stworzył idealny produkt: DrFit Drążek rozporowy do podciągania 100 cm. To bezpieczny i banalnie prosty do zamontowania drążek przeznaczony specjalnie do urozmaicenia domowej siłowni.
Stworzony z wysokiej jakości materiałów produkt, który jest odporny na ciężar.
Doskonale wpasuje się w wystrój każdego wnętrza. To profesjonalny sprzęt, który odmieni i wzmocni domowe treningi pozwalając szybciej zauważyć oczekiwane efekty.

Ćwiczenia na drążku z początku będą wydawać się bardzo ciężkie, zwłaszcza jeśli na co dzień nie masz do czynienia ze sportem. Jednak nie należy się zniechęcać.
Warto zacząć od ćwiczeń dla początkujących, a już po pewnym czasie można zobaczyć spektakularne efekty.

Jeśli nie jesteś jeszcze na siłach podciągnąć ciało na drążku, wypróbuj najprostszego ćwiczenia dla początkujących, czyli zwisu na drążku. To bardzo proste ćwiczenie, które wzmacnia szczególnie kręgosłup i pomaga pozbyć się bólu za pomocą rozluźnienia mięśni. Pomimo, że to ćwiczenie jest przeznaczone dla początkujących, to należy zwrócić uwagę na poprawną technikę.

Drążek powinien być powieszony tak, aby móc na nim wisieć bez podwijania nóg. Każdy drążek należy dopasować do wzrostu osoby na nim ćwiczącej.

Prostym ćwiczeniem z drążkiem jest również powolne podciąganie całego ciała. Złap drążek obiema rękami, a następnie delikatnie i stopniowo opuszczaj cały ciężar ciała. Mięśnie muszą być odpowiednio napięte. Należy kontrolować ciało nie zapominając przy tym o spokojnym oddechu i utrzymaniu równowagi. Jeżeli nie masz wystarczająco siły, żeby podciągnąć ciało na drążku, chwyć drążek na szerokość barków nachwytem, spróbuj szybko wybić się do góry, a następnie opuść ciało kontrolowanym ruchem. Na początku wykonuj trening 3 razy w tygodniu.          

 

3. Jak wykonywać ćwiczenia, czyli o prawidłowej technice i strategii.

Sposobów w jakie można wykonywać ćwiczenia na drążku jest naprawdę wiele. Wszystko zależy od stopnia zaawansowania. Można stopniowo zmieniać szerokość chwytu. Rezultaty są zależne od zastosowanej techniki i konkretnych ćwiczeń. Dlatego na początku warto zastanowić się, czego oczekujemy. W Internecie można znaleźć mnóstwo informacji, poradników, filmików instruktażowych, które pokazują jak w poprawny sposób wykonać dane ćwiczenie.

4. Jakie są podstawowe zasady podczas ćwiczeń z drążkiem?

Po pierwsze to jak już wyżej było opisane, najważniejsze jest odpowiednie spięcie mięśni, kontrola ciała i oddechu. Kolejną zasadą jest utrzymanie głowy w linii prostej. Łopatki muszą być ściągnięte. Postaraj się, aby ruchy były płynne. Ruch powinien wychodzić z pleców i ramion. Gdy głowa będzie na wysokości drążka należy zatrzymać się na chwilę, a następnie bardzo powoli opuszczać ciężar ciała w dół. Łokcie powinny delikatnie rozchodzić się na boki.

Wypróbuj podciągania na drążku wąskim nachwytem oraz podciągania szerokim nachwytem i sprawdź, który sposób jest lepszy dla Ciebie.

Stosując prawidłową technikę i trzymając się strategii znacznie szybciej można zauważyć zamierzone efekty.

Nie ma się nad czym dłużej zastanawiać. Wprowadzając ćwiczenia z drążkiem DrFit odmienisz swój trening na zawsze!

 

Zaufane Opinie IdoSell
4.88 / 5.00 190 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-02-13
Sprawnie i szybko.
2024-02-09
Akcja- reakcja ,zamówienie na drugi dzien dostawa.Super.Polecam
pixel